Adamına Göre İyi Niyet

Bence insan ya iyi niyetlidir yada kötü . Yeni Türkiye'm de'değişken niyet'diye yeni bir kavram ortaya çıkmış . Duygusal olarak sallanmaktan içi dışına çıkmış duygularımla geçen gün değişken niyetli bir teyze yüzünden ağlamaktan helak oldum .

İzin günümde son sürat bir huzur ile yoga dersine gidiyordum ki otobüsteki teyzem sağ olsun tüm huzurumun içine turp sıktı .

Önce otobüse bebek arabalı genç bir bayan bindi . Ardından 1 bebek arabalı bayan daha. Normal olarak yakınında olanlar binmesine yardım etti . Bir kaç durak sonra 1'i engelli 3 çocuklu bir bayan daha bindi . En önde  de şık bir teyzem var. Dış bone ile güzel şıkır şıkır giyinmiş. Arabalı bayanlardan biri ineceği zaman en ön koltuktan kalktı bir güzel yardım etti ve arabayı beraber indirdiler. Kadın teşekkür etti ve teyzem ' olur mu öyle şey çocuklu kadınsın, yardım edeceğim tabi ki ' dedi gülüştüler ayrıldılar.

Bir kaç durak gittikten sonra 1'i engelli 3 çocuklu bayan inecekti. Zihinsel ve bedensel engelli kız en önlerdeydi . Kalkmak isterken eli şıkır şıkır giyimli teyzemin yüzüne çarptı. O anda teyzem kıyameti kopardı . Vay efendim yanında taşıyorsa dikkat edecekmiş, çocuğunun eline koluna sahip olacakmış ... Çocuğun annesi bir kaç laf etti,inerken ' lanet olsun sizin gibi insanlara 'dedi ve indi. O andan sonra otobüsteki tüm kadınlar ile şıkırtılı teyzem arasında ta ki son durağa kadar şiddetli bir tartışma çıktı. Aman o şıkırtılı teyzem ağzını bir bozdu bir bozdu akıllara zarar ! Çok edepsizdin teyzem kusura bakma !

Ne yapabilirmiş engelli çocuğu varsa ???

Çok şey yapabilirsin. Mesela insan olmaya çalışabilirsin. Hiçbir şeyden haberi olmayan o masum kızı toplumdan dışlamaya bilirsin. Annesini herkesin içinde kırmaya bilirsin. Zaten kız otobüse biner binmez ,gözlerim nemlenmişti bu iğrenç kadının yaptığı yaygara yüzünden tüm yol boyunca ağladım.Engelli bir evlat sahibi olmak, onu topluma kazandırmak, tuhaf bakışlardan koruyup kollamak o kadar zor ki ! Allah  hepsinin yardımcısı olsun !




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder