Herşey Nasıl Başladı ??? - Flashback

Durup durup eski günlerdeki gibi günlük yazmadığım için kızıyorum kendime. Çünkü ölümsüzleştirilmesi gereken her detayı akıllarda kalması gereken , ama zamanla unutulmaya yüz tutmuş , sadece ana hatları ile zihnimizde olan pek çok anı var. 2006 yılından bugüne , o kadar çok özel an biriktirdik ki her gününü keşke yazsaymışım. Hayat arkadaşımın  bu haftaki doğum günü şerefine geçmişte minik bir yolculuk yapmak, hikayemizi en baştan kaleme almak istiyorum . Bu blog miniğimize ithaf edilen bir günlük olduğuna göre bu yazı da burda dursun bakalım :)
- Babamızın doğum günü çoktan geçti ama uzun süredir taslak olarak tuttuğum bu yazıyı ancak düzenleyebildim. -

  2006 yılında bir kış günü yurt kantininde tanıştık babanla miniğim. Arkadaş olduk . O zaman 2 mizin de hayatlarında başka insanlar var. Sadece yüzeysel sohbetler ediyoruz. Daha sonra önce beni erkek arkadaşım ,sonra da babanı kız arkadaşı terk etti . Biz 2 terk edilmiş insan olarak, önce birbirimize destek olup , eski sevgililerimizle birbirimizi barıştırmak için türlü yollar arayıp, tessellilerde bulunup, bu geçen süre zarfında beraber çok keyifli vakitler geçirince de '' dur bir dakka yaaa biz daha iyi anlaşıyoruz. E biz sevgili olalım o zaman '' diye , uzuuuuun yolculuğumuzda ilk adımlarımızı atmıştık . Şimdi konuşurken çok komik gelse de ciddi ciddi birbirimize akıl veriyorduk  ''Çık karşısına seviyorum de, öyle yap, böyle sürpriz hazırla ... '' gibi tüyolarla yollarımızı ayırmak için zamanında elimizden geleni yapmışız  :) 

Sevgililiğimizin ilanından sonra gönül kaçanı kovalar tabi ki :) Eskiler kendiliğinden döndü bizlere :) Hem de 2 tarafta çok haşindi .2 tarafın eskileri, karşı tarafın ana karakterlerini tehdit ediyordu :) Bir hatun kızımızdan dövülme tehditleri almışlığım bile var yani :) - çocukluk işte -

Bunlar tabi ayağımıza takılan en önemsiz sorunlardı. Asıl zorluklar üniversite bitiminden evleninceye, o sihirli imzalar atılıncaya kadar peşimizi bırakmadı . Hep sıkıntı , hep zorluk, hep entrika ....

Nikahta keramet gerçekten var. 3 buçuk yıldır bambaşka , sessiz sakin , muhteşem bir hayatımız var. Zaman zaman o günleri yad edip ''ne kadar zor olsalar da, o günler de güzeldi beeee '' diye iç geçiriyor olsak da , sadece konuşması güzel . Yaşaması oldukça zor , yorucu ve yıpratıcıydı.

Ayyyy unutuyordum , imzalar atıldıktan sonra  6 aylık bir sınavımız daha vardı ki o da 'Askerlik '. Aylar önceden buhranı basmış ve sonunda o unutulmaz gün gelip çatmıştı . O zamanlar sadece 5 aylık evliydik.12.12.2012 de Atatürk Havalimanı'nda bir ağlak, kocasını Sivas uçağına uğurlarken paralıyor kendini ağlamaktan. Ağlamasın diye ısırmaktan şişmiş dudakları ama ne fayda !!! Ardından sonsuz yalnızlık hissiyle geçirilen neredeyse 6 ay. Geleli kaç yıl olmuş hala o dönemde yazılmış defterlerin kapağı açılamadı . Onun bana yazdığı yazıları bile okuyamadım . Hala o yürek yok bende. Odan hazırlanırken elimize geçen defterler, gözden çoook uzak yerlere konuldu. Hele de annelik hormonunun tavan yaptığı , göz yaşlarımın akmaya hazır bulunduğu bu hassas günlerde çok gerekli de değil!!! Belki bir gün 3 'ümüz beraber oturur baştan sona okuruz , 6 ay boyunca baban ve ben birbirimize neler yazmışız :)

Evlendik, son sıkıntılı düzlük olan askerlik de sonuda halloldu. Tabii bunun hemen  ardından kayın valide ( babaanne )  kişisinden ve yamacındakilerden sürekli çocuk imaları gelmeye başladı . Ben ve çocuk !!! Aynı cümlede geçerken bile zorluyordu . Çünkü ben çocuk sever biri değilim. Bunca yıllık ömrümde elime alıp sevdiğim çocuklar sadece bir elimin parmaklarını bile geçmez ! Bundan yaklaşık 2 yıl kadar önce yine bir kış günü  Osmanbey'de yürürken, evet çocuk sevmediğimiz ve istemediğimiz ama bunu er yada geç yapmak zorunda olduğumuz hakkında konuştuk . Evet olması gerekiyordu ama o zamanlar çocuk deyince aklımda sadece kısıtlanan hayatlar, monoton evlilik, hayatını tamamen farklı birine adamak, saçını süpürge ederek geçirilecek yıllar anlamına geliyordu . Sonra ver elini ihtiyarlık ...

Çocuk olduktan sonra tüm bahsettiğim olumsuzlukların hayatıma dolacağını düşünerek , uzuuun bir liste yapmıştım . İçinde yok yok :) Bu liste tamamlanınca, evet çocuk yapalım ! dedim  :) 

Listede ; 

** Öncelikle akşamları evde olduğumuz türden düzenli bir iş . ( ikimizde o dönem vardiyalı çalışıyorduk. Benim bir de gece vardiyası artım vardı !!!)
** Evimizin kredi borcunu kolaylama.
** Ehliyet alıp araç kullanmayı öğrenme. ( ki bunu önce eşimin yapması gerekiyordu . Çünkü ikimizin de ehliyeti yoktu )




** Araba alma. ( çocuk için olmazsa olmazlarımdan biriydi. ) 
** Sürekli aklımızda olup bir türlü yapamadığımız kış tatili ,


**Halkoyunları  kursuna gidip , foklor oynamayı öğrenme ( yıllarca aklımda olan ve bir türlü zaman ayıramadım aktivite ) En çok keyif aldığım 3 yöreyi - trabzon , erzurum ve kırkalareli - öğrendim ve sahnede oynadım :)


**Düzenli spor yapma , yoga ve pilatese başlama.


** Ertelediğim tüm diş dolgularımın yapılması ve eğer cesaretimi toplayabilirsem 20 yaş dişlerimin deri altından alınması - ki bir tek 20'lik dişlerimi aldıramadım . Çok da umudum yoktu zaten. Belki idealist kişiliğim baskın çıkar da aldırırım diye bir ihtimal yazılı dursun demiştim.
** Daha önce hiç yapmadığımız türden uzuun bir yaz tatili ile listeyi sonlandırmıştım . Askerlik , iş değişikliği derken 2 buçuk yıl boyunca İstanbul'u beklemiş olmanın verdiği mutsuzluk ile hamile kalırsam bir 3 yıl daha tatil uzak bana düşüncesindeydim.  ( yurtdışı planlamıştık ama 10 gün kamp yaptık ki bu benim için çok daha extreme bir tatil oldu.)



Listede yazan tüm maddeler bu yaz tamamlandı ve tam 2 yılımızı aldı . Tüm yukarıda bahsettiklerim üzerine çok emin bir şekilde söyleyebilirim ki her zaman çok plancı bir insan oldum :) Uzun gelecek , kısa gelecek , önümüzdeki ay , önümüzdeki hafta ... gibi çoook fazla planlarım vardır hayata dair. Olmazsa da canım sıkılır üzülürüm. Listeye tatil ile beraber son okeyi de attıktan sonra (hala ne kadar planlıyım !!! ), yarımşar kiloluk ayak ağırlıkları ile akşamları yürümeye veya koşmaya başladım.

 Hamile olduğumu öğrenmeden 1 buçuk ay önce 5 yıl boyunca kullandığım sigarayı 1 günde bırakmış, sağlıklı yaşama çoktaaan geçmiş ,artık planlı bir hamilelik olduğu için doktor kontrolünde bir düzine test yaptırmıştım . Testlerden sonra ki hedefim ufak bir diyetle karnımdaki bölgesel yağlanmalardan kurtulmaktı ama işte o kısıma yetişemedim :) Çünkü tahlil sonuçlarım ile beraber aramıza katılacağını öğrendik miniğim :)

Sonra durduk ve düşündük , evet yaptıklarımızı iyiki yapmışız ama ne kadar gereksiz kasmışız kendimizi !!! Ne gerek varmış öyle zorlama işlere :) Minik bir fasulye içinde atan  bir kalp. İşte sihirli an bu ! Tüm korkuların , endişelerin sadece 1 saniyede ne kadar gereksiz olduğunu anlamanın tek yolu :) En çocuk sevmeyenin bile göz bebeklerinden kalpler fışkırtacak sahne işte bu :) O günden beri bebek sevgim zaten tavanda. Anne ve evlat ile ilgili her duyduğum kötü haberde gözyaşlarım süzülmeye hazır. Hatta bu hayvanlar için bile geçerli . Geçen gün izlediğimiz bir belgeselde aç bir yılan , iguananın gözleri önünde yumurtalarını yedi . O kadar masum masum baktı ki iguana !!! Çok üzüldüm gözlerim dolu , içim parça parça , böğrüme öküz oturdu sanki... Anneyim ben işte hormonlarım var artık benim !!!

Yukarıdaki gibi onlarca plan program listesine bedel senin gelişin . Baban ve ben tam bir sevgi pıtırcığıyız. Eskiden elbette ki birbirimize çok bağlıydık ama şimdi adı başka bir şey! Sağlıkla ve uzun ömürle doğ miniğim . Seni sabırsızlıkla bekleyen 2 tane koccaman yürek var burda !!!

İsteyen herkesin bu duyguyu en kısa zamanda yaşaması dileğiyle ...






12 yorum:

  1. Aaa happy birthday! Beraber nice senelere ki! - geç olsa da :)-
    Güzel bir ithaf olmuş, onun için de ne güzel bir nostalji olacak, çok sevdim, güzelll! Ayrılıklar, yeni birliktelikler, yeni başlangıçlar… vayyy :))
    Şu hemcinsler neden böyle anlamıyorum, hemen bir maçoluk modu, dövcem edicem, bırak yaa :)
    Ayy askerlik ve beklemesi ne zor, bizim için de büyük bir dert iken bedelli fırsatı, ilaç gibi geldi :)
    Ayy ne gizem yaa, miniğin heyecanı tavan yapar şimdi :)
    Çocuk mevzusu da hep mi aynı olur yaa, ne gıcık, şu an aynı senaryoya biz de dahiliz ki ben de senin gibi ‘çocuk mu’ pek de sevmem, hatta her çocuğu sevemem olayı var yaa bende de mevcut, bazıları anlam veremese de :)
    Yaaa ne güzel, isteklerini gerçekleştirmişsin!!!
    20lik dişler duruyor hala yaş geldi 30’a :)
    Planlı gebelik mi oldu ki , o da mı:) Hormonların ele geçirişi…
    Amin inşallah! Sağlıkla kucağına alırsın inşallah! Sevginiz, mutluluğunuz, heyecanınız daim olsun, sağlık hele hiç eksik olmasın ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bedelli bizim de gündemimizdeydi ama çok kısa bir zaman farkı ile yararlanamadık :( İyi oldu ama kıymet bildi bizim koca :) Geldiğinde bambaşka bir adam olarak döndü . Çektik ama baya bir işe yaradı :)
      Yeni evli çiftlerde 1 yılın ardından fısıltı gazetesi gerekli çocuk imalarını yapıyor zaten :) Evlatçığım sen hazır mısın falan diye düşünmek yok !!! Ama üzerine çok kafa yorma bence, bende sevmezken şimdi nerde bir bebek yada çocuk görsem kalp kalp kalp diye bakıyorum :)
      Canım hiç tatlı değildir normalde ama ağzımın içinin yarılıp dikiş atılacağı düşüncesi bile midemi kaldırıyor. ya dişler ya ben, birimiz elbet birgün pes edicek :)
      Kore'cim inşallah senin de hayırlısı ile güzel haberlerini alırız ve o eğlenceli ve renkli bloğundan bu sefer de hamilelik günleri severek en ön sıralardan takip ederim :)
      Pozitif bakış açın ve değerli yorumların için teşekkürler :)



      Sil
  2. Bence mantıklı bir liste yapmışsınız, ilerde keşke bunu da yapsaydık diye pişmanlık yaşamayacaksınız :)) Gönül rahatlığıyla bebeğinizi büyüteceksiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kağıt salıncak :) İnsanoğlu'nun istekleri hiç bitmiyor gerçi ama biz burda duralım artık dedik . İyiki de demişiz :) Artık saçları süpürge etme, hayatımızı bebeğimize adama zamanı :)

      Sil
  3. Planları gerçekleştirmek müthiş bir tatmin duygusu yaratsa gerek. Ayrıca bebeğinize sağlıklı gelişler ve ömürler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Jale Günay Sun . Allah herkesin evlatlarına sağlık ve sıhhatle uzun ömürler versin inşallah !!!

      Sil
  4. Tarihte geri dönmek üzere şuracığa not düşüyorum Yeliz hanımcığım.
    Ben çocuğum olduktan sonra herşeyi kısıtlayan, hayatını değiştiren, hayallerini gitmek istediğimiz yerlerden vazgeçen biri olmak istemiyorum. Varsın pıtırcıkta gelsin bizle, alalım onu kangurumuza/slingimize gezelim tozalım çadır kuralım olmaz mı? Gelecekteki pıtırcığım duy bunları da ona göre gel olma mı?
    Tabi önce sağlık. Allah herşeyin sağlıklısını vehayırlısını nasip etsin. Hikayenizi zevkle okudum. Aaa bir de mimlendiniz yazımda...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihe not düştüklerin konusunda bende hem fikirim seninle. Aynı şeyleri yapmayı bende istiyorum zaten şuanda herşey tozpembe bir bulutun ardından göz kırptığı için ' yaparımmmm yeaaaaa ' diyorum. Ama tecrübeli anneler pek de öyle demiyor :)
      Yaşayalım ve görelim o zaman diyorum :)
      Mimde beni de yazdığın için çok çok çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Her şeyi çok güzel düşünmüşsün, özelliklede blogunun amacını çok beğendim :) Keşke bende yapsaymışım demedim değil okurken inan :))
    Yüce RABBİM herşeyi gönlünüze göre versin İNŞALLAH :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim :) Beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  6. Ne güzel bizde teyzeleri olaraktan şimdiden yazalım bak minnak fasulye kız olursan pembe erkek olursan mavi mavi cicişler giyip resimler çekileceksin bizde buradan seveceğiz seni. İnşallah.

    YanıtlaSil
  7. Mavişler içinde olacak kısmetse miniğimiz. Hamile günlüğü olarak başladığım amatör blog tutma işine , miniğimizin büyüme anlarını da dahil edeceğiz inşallah :) Teyzeler için de bol bol resimler koyacağız :)

    YanıtlaSil